MBA – Innowacje i Analiza Danych
STUDIA PROWADZONE PRZEZ 
UNIWERSYTET SWPS
W PARTNERSTWIE Z
INSTYTUTEM PODSTAW INFORMATYKI PAN
ORAZ
WOODBURY SCHOOL OF BUSINESS UVU (USA)
Rozpoczęcie najbliższej edycji:
6 kwietnia 2022 r.!
Zgłoś się już dziś!
Jak często odbywają się zjazdy:
Studia trwają dwa semestry.
Realizowane są w zjazdach modułowych w:
styczniu, kwietniu, czerwcu oraz październiku, (w czasach pandemii koronawirusa zajęcia odbywają się online) dzięki czemu nie ma potrzeby przyjeżdżać na sobotnio-niedzielne zjazdy co 2 tygodnie. A tylko na 4 moduły zjazdowe.
W każdym z tych modułów mają miejsce 5 dniowe zjazdy (od środy do niedzieli).
Studia realizowane są w języku polskim (dodatkowo 4 przedmioty realizowane przez partnera z USA w języku angielskim).
Harmonogram zjazdów dla studiów MBA => Kliknij TUTAJ

Przykładowy 5 dniowy moduł zjazdowy:

Ramowy program studiów:
Studia podyplomowe „MBA – Innowacje i Analiza Danych” są realizowane przez SWPS Uniwersytet wspólnie z IPI PAN oraz Woodbury School of Business at Utah Valley University.
Program studiów został przygotowany przez naukowców z Uniwersytetu SWPS oraz IPI PAN w bliskiej współpracy z Woodbury School of Business (USA) tak aby sprostać wymaganiom współczesnego biznesu. Podczas ponad 189 godzinnego programu studiów omawiane są praktyczne zagadnienia oraz najnowsze nowinki naukowo-biznesowe.

Bloki przedmiotów:
I. |
Organizational Development (WSB)
|
II. |
Marketing and New Technologies (WSB) |
III. |
Technology Commercialization / Entrepreneurial Venturing (WSB) |
IV. |
Leadership in Business / Strategic Positioning (WSB) |
V. |
Cloud computing
Wykład z zakresu Cloud Computing ma celu przybliżenie praktycznych metod wykorzystania Chmury Obliczeniowej jak też zrozumienia sposobu funkcjonowania technologii, które je tworzą. Uczestnicy zajęć będą w stanie wybrać optymalne rozwiązanie do swoich potrzeb. Przedstawianie praktycznych przykładów z różnych modeli/ofert funkcjonujących na rynku, wyzwań związanych z korzystania modelu chmury obliczeniowej.
|
VI. |
Zarządzanie Karierą
Budowa świadomości wagi rozwoju własnych umiejętności wobec wyzwań rynku pracy, opracowanie planu rozwoju oraz poznanie narzędzi skutecznego wywierania wpływu w organizacji. Rozwój kompetencji osobistych. Zrozumienie specyfiki funkcjonowania współczesnego rynku pracy oraz zasad poruszania się w nim. Umiejętność określenia swoich mocnych i słabych stron. Umiejętność stworzenia własnego planu rozwoju. Posługiwanie się wybranymi narzędziami wywierania wpływu.
|
VII. |
Finanse przedsiębiorstwa / Międzynarodowy system bankowy
Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych i nowoczesnych narzędzi, technik i metod zarządzania finansami przedsiębiorstwa oraz instrumentów podejmowania decyzji finansowych (inwestycyjno-kapitałowych) nastawionych na wzrost wartości przedsiębiorstwa, podnoszenie zyskowności (efektywności) jego działania i utrzymywania płynności finansowej. Uwaga skoncentrowana będzie na omówieniu i zilustrowaniu przykładami wyboru optymalnych źródeł finansowania przedsiębiorstwa, przygotowania studium oceny efektywności projektów inwestycyjnych, ukazania zasad zarządzania płynnością finansową i aktywami obrotowymi. Wykazana zastanie również współzależność zjawisk finansowych zachodzących w przedsiębiorstwie, szczególnie rentowności i płynności.
|
VIII. |
Myślenie strategiczne
Umiejętności strategicznego myślenia, Gravity point oraz zarządzanie w środowisku wielokulturowym. Nabycie umiejętności budowania strategii firmy, lokalizacji biznesu. Doświadczenie biznesowe vs. Analizy przestrzenne. Map Intelligence - narzędzie. Jak rozwijać biznes i współpracę w środowisku wielokulturowym. Jak prowadzić firmę i zarządzać personelem w środowisku wielokulturowym.
|
IX. |
Ekonomia menedżerska
Podstawowe wiadomości z zakresy analizy rynku i działalności podmiotów. Umiejętność analizy rynku i prosperowania na nim podmiotów gospodarczych. Umiejętność funkcjonowania w różnych modelach rynku: konkurencja doskonała, oligopol, konkurencja monopolistyczna, monopol.
|
X. |
Podejmowanie decyzji
Podejścia do analizy procesu podejmowania decyzji, elementy teorii gier, pułapki decyzyjne, teoria Kahnemana-Tversky’iego, Nassim Taleb, decyzje grupowe, decyzje w biznesie. Słuchacz posiada uporządkowaną wiedzę o podejściach do modeli podejmowania decyzji (racjonalnych, behawioralnych, etc.). Potrafi dokonać analizy sytuacji decyzyjnej, m. in. używając pojęć poziomu pewności, złożoności sytuacji czy ilości graczy. Potrafi również opisać typy pułapek decyzyjnych. Dodatkowo słuchacz będzie w stanie wymienić wady i zalety decyzji grupowych. Będzie rozwijał swoją kreatywność podczas dyskusji i będzie gotów współdziałać z innymi słuchaczami realizując zadania od wykładowcy.
|
XI. |
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami - fakty i mity. W trakcie zajęć uczestnicy zapoznają się z pragmatycznymi i praktycznym podejściem do zarządzania projektami w ścisłym powiązaniu ze strategią organizacji i potrzebami biznesu. Uczestnik nabędzie umiejętności stosowania właściwych technik i narzędzi oraz podejścia biznesowego do zarządzania projektami.
|
XII. |
Biznes, polityka i komunikacja
Przywództwo bez skutecznej komunikacji nie ma w dzisiejszym świecie zdominowanym przez najróżniejszego rodzaju komunikatory szansy na sukces. Celem naszych zajęć jest zrozumienie podstawowych kryteriów skuteczności przywództwa opartego na komunikacji, rozpoznanie zagrożeń dla jego skuteczności, w relacjach ze zwolennikami lub klientami. Postaramy się spojrzeń na komunikację w biznesie i polityce z perspektywy psychologicznej. Zastosujemy najważniejsze modele komunikacji do konkretnych przypadków, które najpierw poddamy analizie.
|
XIII. |
Bezpieczeństwo danych i systemów informatycznych
Celem przedmiotu jest dostarczenie w oparciu o efekty kształcenia wiedzy związanej z najlepszymi praktykami zarządzania bezpieczeństwem danych oraz systemów informatycznych, zapoznanie z normami, standardami i narzędziami bezpieczeństwa, zaprezentowanie najlepszych praktyk zarządzania procesami IT oraz technik zabezpieczeń, zwrócenie uwagi na kluczowe zagrożenia dla infrastruktury i systemów informatycznych, przygotowanie absolwentów do samodzielnego zaplanowania i wdrożenia mechanizmów bezpieczeństwa.
|
XIV. |
Innowacja i zarządzanie zmianą
Najnowsze wnioski z dyskursu o innowacyjności zostaną przedstawione słuchaczom. Pojęcia zmiany organizacyjnoprocesowej,konkurencyjności i innowacji zostaną rozdzielone i ich koneksje przedyskutowane. Słuchacze będą mogli powiedzieć jakie czynniki wpływają na innowacyjność. Nabiorą umiejętności ewaluowania różnych planów ulepszenia innowacyjności i przeprowadzenia zmian organizacyjnych w celu realizacji zadań strategicznych.
|
XV. |
Analiza danych
Jednym z filarów dobrego zarządzania organizacją jest umiejętność zbierania właściwych danych oraz ich właściwa interpretacja. Celem wykładu jest omówienie tych metod zbierania i analizy danych, które mają szczególny wpływ na zwiększanie konkurencyjności organizacji poprzez stałe podnoszenie jakości jej działania oraz identyfikację wymagań klienta i systematyczną analizę sposobów spełnienia tych wymagań.
|
XVI. |
Międzynarodowy system bankowy
Międzynarodowy System Bankowy – analiza globalnego systemu bankowego „z lotu ptaka” podstawowe relacje między globalnymi instytucjami finansowymi a suwerenem i rynkiem. Umiejętność identyfikacji modelu biznesowego i analiza struktury danych w XBRL.
|
XVII. |
Marketing cyfrowy
Celem wykładu jest omówienie głównych obszarów marketingu i sprzedaży w Internecie, które wpływają na pozycje firmy na rynku, a także możliwość świadczenia efektywnych usług dla klientów. Nabycie przez menedżera wiedzy o działaniach marketingowych i sprzedażowych w Internecie, obecnych trendach, kosztach oraz sposobach mierzenia efektywności.
|
XVIII. |
Seminarium dyplomowe |
Organizacja zajęć:
Zajęcia prowadzone są w formie interaktywnej, wykładów, warsztatów i seminariów przez wykładowców legitymujących się dużym doświadczeniem praktycznym. Liczba uczestników edycji wynosi ok. 30 osób, co umożliwia lepszy kontakt z prowadzącym zajęcia oraz indywidualne podejście do słuchacza.
Ponadto zajęcia prowadzone są przez przedstawicieli Woodbury School of Business przy Utah Valley University (USA).
Więcej o Naszym Partnerze => Znajdziesz TUTAJ
Dodatkowo wykładają pracownicy innych instytucji naukowo-biznesowych posiadający profesjonalne i długoletnie doświadczenie biznesowe oraz akademickie.
Sylwetki wybranych wykładowców => Znajdziesz TUTAJ
Ponadto studia te obejmują "Program integracyjny", który polega na wspólnym wyjściu po zajęciach do teatru, na balet, operę, wystawę, koncert, itd.
A także w każdym module zawsze do zwyczaju programu należy wspólne sobotnie wyjście do restauracji na "Wspólną kolację" by móc przenieść dalsze rozważania już do mniej oficjalnego wymiaru. W kolacji biorą udział także wykładowcy oraz kierownictwo studiów, więc jest to świetna okazja do podzielenia się własnymi spostrzeżeniami i odczuciami.
Forma zaliczenia:
Zaliczenie odbywa się w oparciu o cząstkowe zaliczenia z poszczególnych wykładów, oceny z napisanej pracy końcowej oraz obrony pracy.
Praca końcowa (business project) powinna mieć ok. 30-40 stron.
Absolwent studiów podyplomowych otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych (zgodnie z Ustawą o szkolnictwie wyższym). Ponadto absolwent otrzymuje dyplom ukończenia studiów MBA.
Przykładowy dyplom:


Opłaty za studia:
Wpisowe za cały program Studiów: 300 PLN
Czesne za całe studia wynosi: 1 x 18.000 PLN
Płatność semestralna: 2 x 9.200 PLN
Płatność miesięczna: 10 x 1.890 PLN
Rekrutacja: Kliknij TUTAJ
O STUDIACH REALIZOWANYCH W CAŁOŚCI W JĘZYKU ANGIELSKIM:
Studia Podyplomowe „MBA – Innovation and Data Analysis” prowadzone w języku angielskim więcej w zakładce MBA in English.

Więcej o studiach można znaleźć pod adresem: https://swps.pl/studia-i-szkolenia/oferta/podyplomowe
Email: mba-innovation@swps.edu.pl