Nowe technologie dla biznesu
STUDIA PODYPLOMOWE
„NOWE TECHNOLOGIE PROJEKTOWANIA I ANALIZY SERWISÓW INTERNETOWYCH DLA BIZNESU”

Jak często odbywają się zjazdy
Zjazdy mają miejsce średnio 2 razy w miesiącu
Cele i treści merytoryczne studiów
Znajomość nowych technologii w obszarze projektowania i analizy serwisów internetowych pozwala tworzyć dopasowane do specyfiki danej firmy, oparte na Internecie i intranecie, zintegrowane środowisko biznesowe firmy. Obejmować ono może takie obszary działalności firmy jak: marketing i budowanie wizerunku firmy na zewnątrz (w Internecie), obsługa klientów (oferowanie produktów, obsługa online zamówień i płatności), współpraca z partnerami biznesowymi (łącza VPN z komunikacją głosową VoIP). Sprzężony z Internetem intranet powinien przyczynić się do podniesienia na wyższy poziom organizacji pracy wewnątrz firmy w takich obszarach, jak: praca grupowa, zarządzanie projektami, tworzenie i obieg dokumentów w firmie. Nie ulega wątpliwości, że strategia oparta na wprowadzaniu nowych technologii w obszarze zarządzania firmą prowadzi do powstania i utrzymania przewagi konkurencyjnej na rynku.
Adresaci studiów
Kandydaci to osoby z wykształceniem wyższym technicznym, ekonomicznym lub innym, posiadające podstawową wiedzę z zakresu szeroko pojętej informatyki, zainteresowane tworzeniem i analizą nowoczesnych serwisów internetowych dla biznesu. Mile widziana umiejętność programowania obiektowego na poziomie podstawowym. Absolwenci studiów będą przygotowani do pracy na takich stanowiskach jak: projektant / administrator serwisów internetowych; manager projektu informatycznego z zakresu aplikacji internetowych; specjalista w zakresie analizy serwisów internetowych, a także bezpieczeństwa sieci i systemów internetowych.
Ramowy program studiów
Studia zawierają następujące przedmioty:
- Zaawansowane korzystanie z zasobów Internetu: model ISO/OSI, architektura i topologie sieci, protokoły sieciowe i adresowanie, dostęp do sieci i bezpieczeństwo, usługi internetowe (www, ftp, email, newsgroups, irc, instant messaging), narzędzia marketingu internetowego (systemy SEO, Newsletter, RSS, CRM forum, sondy).
- Architektura i działanie wyszukiwarek internetowych (wykorzystanie w marketingu): prawidłowy design, przejrzystość, szybkość działania, analiza strony, słowa kluczowe, indeksowanie, pozycjonowanie i monitorowanie, dostępność strony dla robotów, sterowanie programem robota, optymalizacja.
- Projektowanie serwisów internetowych i stron www z wykorzystaniem przykładowych technologii: HTML, JavaScript/.NET/, SQL. Elementy dynamiczne i statyczne stron, operacje po stronie klienta i serwera, kontrolki, dostęp do danych, projektowanie układu strony i nawigacja, zabezpieczanie serwisu, uwierzytelnianie, autoryzacja, szyfrowanie. Omówienie i przykłady zastosowań framework’ów przy budowaniu serwisów/stron www.
- Wykorzystanie oprogramowania typu Open Source (przykładowe technologie Drupal, DotNetNuke, PHPNuke): moduły, skiny, zarządzanie użytkownikami, uprawnienia, kopie zapasowe, migracja.
- Paradygmat funkcjonowania sieci opartej o Web 2.0 - idea i korzyści.
- Wykorzystanie systemów typu CMS (ang. Content Management System) do zarządzania treścią i układem serwisów internetowych i intranetowych: tworzenie i zarządzanie uprawnieniami do edycji treści.
Edycja treści witryny internetowej jest tutaj oddzielona od jej wyglądu (webdesign) i układu (szablonu) witryny. Użytkownicy mają możliwość edycji wszystkich elementów witryny. 
- Internetowe zarządzanie relacjami z klientami CRM (ang. Customer Relationship Management) na przykładzie systemu vTiger CRM. Moduły systemu: organizacja interfejsu, klienci, sprzedaż, wykresy i raporty, kalendarz i organizowanie czynności, narzędzia pomocnicze.
- Telefonia internetowa VoIP: technologia VoIP, korzystanie z oprogramowania i urządzeń VoIP.
- Zdalny dostęp do prywatnej sieci firmowej przez VPN: modele wdrożeń VPN, klasy transmisji danych, instalacja i konfigurację serwera VPN, dobór i konfiguracja oprogramowania stacji klienckich VPN. Dzięki zestawionemu łączu VPN oddziały firmy mogą korzystać ze wspólnych zasobów, np. ze wspólnej bazy danych, wspólnych plików a nawet ze wspólnych drukarek.
Organizacja zajęć
Ze względu na bardzo różnorodne, jak należy się spodziewać, oczekiwania słuchaczy, oraz mnogość narzędzi i technologii w dziedzinie projektowania i analizy serwisów internetowych, na pierwszym zjeździe ma miejsce ostatecznie ukształtowanie programu studiów w taki sposób, aby był on maksymalnie dopasowany do profilu i możliwości słuchaczy. Zostaje też ostatecznie ustalony stosunek ilości godzin przeznaczonych na wykłady i pokazy prowadzącego zajęcia do ilości godzin przeznaczonych na ćwiczenia wykonywane przez słuchaczy.
Elementy stałe programu, to korzystanie z narzędzi typu Open Source tj. wybranych narzędzi SEO, oraz systemów typu CMS (takich jak Wordpress czy Joomla) oraz CRM. Zajęcia prowadzone są w laboratorium komputerowym w formie warsztatów. Realizacja kolejnych ćwiczeń jest poprzedzana krótkimi wykładami i pokazami wprowadzającymi. Prowadzący zajęcia na bieżąco przy komputerze udziela porad, koryguje i ocenia wykonujących zadane ćwiczenia słuchaczy studiów.
Studia obejmują 176 godzin zajęć realizowanych w ciągu dwóch semestrów w czasie jedenastu sobotnio-niedzielnych zjazdów: 6 zjazdów w semestrze zimowym i 5 zjazdów w semestrze letnim. Zajęcia prowadzą są przez doświadczonych praktyków, posiadający duże doświadczenie w obszarze objętym programem studiów.
Forma zaliczenia
Warunkiem zaliczenia studiów jest wykonanie, jako pracy końcowej, indywidualnego serwisu (z obszaru własnej pracy zawodowej, lub zainteresowań osobistych), wykorzystującego objęte programem studiów technologie i narzędzia.
Opłaty za studia:
Wpisowe za cały program Studiów: 300 PLN
Czesne za studia wynosi: 4.300 PLN
Istnieje możliwość płacenia w ratach.
Rekrutacja: Kliknij TUTAJ